ليوان، ماگ، چاپ ليوان، طراحي روي ليوان، طراحي ليوان، طراحي ماگ، ليوان سفارشي، ليوان تزئيني ليوان، ماگ، چاپ ليوان، طراحي روي ليوان، طراحي ليوان، طراحي ماگ، ليوان سفارشي، ليوان تزئيني

مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد

طرز تهيه ليوان

طرز تهيه ليوان
مواد و روش ها
گرفتن ليوان
تزيين ليوان
طرز تهيه ليوان هاي شخصي آسان و سرگرم كننده است! مي‌توانيد ليوان‌ هاي سراميكي را از فروشگاه‌ها خريداري كنيد، يك ليوان سفارشي به‌صورت آنلاين چاپ نماييد، يا خودتان از خاك رس بسازيد. براي تزيين ليوان خود، از نشانگرهاي رنگ روغني، رنگ اكريليك، شابلون، نوار ماسك يا كرم اچينگ براي ساخت آثار هنري خود انتخاب كنيد.

اجازه دهيد ليوان شما خشك شود يا آن را در فر قرار دهيد تا رنگ بر اساس مواد شما سفت شود. حتماً بعد از تزئين ليوان‌ ها را با دست بشوييد، زيرا قابل شستشو در ماشين ظرف‌شويي نيستند. يك ليوان برداريد، كمي رنگ بگيريد و ايده خود را سفارشي كنيد!

طرز تهيه ليوان
روش1- انتخاب ليوان
1- اگر مي خواهيد به راحتي آن را تزئين كنيد، از يك ليوان سراميكي تميز و ساده استفاده كنيد.
ساده ترين راه براي سفارشي كردن ليوان خود اين است كه يك ليوان ساده بدون نوشته يا تصوير روي آن پيدا كنيد. مي توانيد يك ليوان جديد را از يك فروشگاه لوازم خانگي يا صرفه جويي خريداري كنيد يا يك ليوان قديمي را تغيير دهيد. قبل از استفاده ليوان خود را با آب و صابون بشوييد تا مطمئن شويد كه كاملا تميز است.
براي مثال مي توانيد از ليوان ها در رنگ هايي مانند سفيد، زرد يا آبي روشن استفاده كنيد. هر چه رنگ روشن تر باشد، ديدن طرح شما آسان تر خواهد بود.
اگر از ليوان تيره استفاده مي كنيد، مطمئن شويد كه رنگ نقره اي يا سفيد براي استفاده داريد.
شما مي توانيد ليوان ها را در اكثر فروشگاه هاي صنايع دستي خريداري كنيد.

2- سفارش آنلاين
اگر يك گزينه آماده مي خواهيد، ليوان هاي قابل تنظيم را به صورت آنلاين جستجو كنيد. وب سايت هاي بي شماري وجود دارند كه خدمات ليوان سفارشي را ارائه مي دهند. اگر مي‌خواهيد بدون هيچ تلاشي يك ليوان سفارشي بسازيد، به اينترنت برويد و “ليوان قابل تنظيم” را جستجو كنيد.

يك وب سايت را انتخاب كنيد و يك ليوان با كلمات يا تصاوير (يا هر دو!) بسازيد. بسياري از سايت ها گزينه ليوان هاي متنوعي را ارائه مي دهند.
براي مثال مي‌توانيد ليوان‌ هاي عكس، ليوان‌ هاي كولاژ عكس يا  با لوگوي خود ايجاد كنيد.

3- آموزش
كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي را به صورت آنلاين پيدا كنيد تا ليوان كاربردي خود را بسازيد. براي ساخت يك ليوان ايمن براي مواد غذايي، خاك رس پخته شده بايد در دماي بيش از 2000 درجه فارنهايت (1090 درجه سانتيگراد) در يك كوره سراميكي پخته شود.
مي توانيد يك ليوان درست كنيد يا از چرخ سفالي براي ساخت ليوان خود استفاده كنيد.

4- انتخاب شابلون
يك ليوان از خاك رس براي يك گزينه تزئيني درست كنيد. براي يافتن شابلون‌هاي ليوان براي ساخت ليوان سفالي به صورت آنلاين جستجو كنيد، آنها را چاپ كنيد و با استفاده از يك قيچي برش دهيد. كيت شابلون احتمالاً همراه با يك شابلون براي بدنه، پايه و دسته ليوان است.

از يك وردنه براي صاف كردن خاك رس استفاده كنيد و آن را باز كنيد تا ضخامت آن حدود 1⁄4 اينچ (0.64 سانتي متر) شود. سپس، شابلون هاي خود را روي خاك رس قرار دهيد، و قطعات را با استفاده از چاقو يا تيغه برش دهيد.
براي مونتاژ ليوان، كف ليوان را روي يك سطح صاف قرار دهيد و بدنه ليوان را در امتداد يك طرف بلند قرار دهيد. بدن را به دور پايين بپيچيد و از انگشتان خود براي صاف كردن خاك رس استفاده كنيد.
لبه ها را با چنگال خراش دهيد و خاك رس خود را خيس كنيد تا هر دو طرف به هم جوش بخورند. اين كار را انجام دهيد تا دسته خود را نيز بچسبانيد. در نهايت، ليوان خود  را در دماي 325 درجه فارنهايت (163 درجه سانتيگراد) به مدت 30 دقيقه بپزيد.
به طور معمول، بدنه ليوان حدود 8.5 اينچ × 3 اينچ (21.6 × 7.6 سانتي متر) است.

طرز تهيه ليوان
روش2- تزيين ليوان
1- طراحي روي ليوان
با استفاده از مداد طرح خود را روي ليوان خود رديابي كنيد. اگر مي خواهيد خطوط خود را به راحتي پر كنيد، ابتدا از يك مداد براي رديابي آثار هنري خود بر روي ليوان استفاده كنيد. مي توانيد از كلمات، عبارات، تصاوير يا الگوها استفاده كنيد. علائم خود را به اندازه كافي تيره كنيد تا بتوانيد آنها را روي ليوان ببينيد.
اگر خطوط شما كامل نيستند، اشكالي ندارد! بعداً هنگام ايجاد تصوير خود، آنها را لمس كنيد.

2- انتخاب شابلون
اگر ترجيح مي دهيد از دستورالعمل هايي براي طراحي خود استفاده كنيد، از شابلون استفاده كنيد. مي توانيد شابلون هاي چسبي بخريد يا مي توانيد از شابلون هاي ديگر استفاده كنيد و آنها را به ليوان بچسبانيد. سپس با استفاده از مداد روي تصوير خود رديابي كنيد. اين به شما كمك مي كند طرح خود را به راحتي به ليوان خود منتقل كنيد.
همچنين مي توانيد از تركيبي از شابلون ها و نقاشي هاي دست آزاد براي شخصي سازي ليوان خود استفاده كنيد.

3- نوار ماسك
از نوار ماسك براي ايجاد خطوط صاف و بدون دردسر يا حتي بخش ها استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد نوارهايي ايجاد كنيد يا قسمت‌هايي را جدا كنيد، تكه‌هاي نوار ماسك را به طول حدود 2 تا 4 اينچ (5.1 تا 10.2 سانتي‌متر) جدا كنيد و به دلخواه به ليوان خود بچسبانيد. نوار به عنوان يك استنسيل عمل مي كند، بنابراين مي توانيد به راحتي خطوط مستقيم ايجاد كنيد.
آماده سازي ليوان خود با نوار چسب به شما كمك مي كند طرح هاي خود را به راحتي ايجاد كنيد.

4- رنگ روغن
براي انتخاب آسان، خطوط خود را با يك نشانگر رنگ روغني پر كنيد. براي شخصي سازي آسان ليوان خود، نشانگر رنگ را خريداري كنيد. نوك آن را فشار دهيد تا رنگ شروع شود، سپس خطوطي را كه كشيده ايد با مداد پر كنيد.
اگر رنگ اضافي روي ليوان زده شد، به سرعت آن را با يك پارچه مرطوب پاك كنيد. براي نشانگرهاي سرسخت، يك سواب پنبه اي را به پاك كننده ناخن آغشته كنيد و علامت را از بين ببريد.
همچنين مي توانيد از نشانگر شارپي بر پايه روغن استفاده كنيد.

5- نقاشي روي ليوان
اگر مي خواهيد با دست نقاشي شده باشد، از رنگ اكريليك براي ايجاد طرح هاي خود استفاده كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه رنگ شما براي استفاده براي سطوح سراميكي يا شيشه اي ايمن است (اين مورد روي بسته بندي ذكر شده است).

مقداري از رنگ به اندازه نيكل را روي يك تكه مقوا فشار دهيد و نوك قلم مو را در رنگ فرو كنيد. سپس با استفاده از قلم مو طرح خود را پر كنيد. اگر مي خواهيد چند لايه بماليد، اجازه دهيد اولين لايه كاملاً خشك شود كه مي تواند 20 تا 60 دقيقه طول بكشد.
از يك قلم مو كوچك براي ايجاد طرح هاي كوچك استفاده كنيد يا با يك قلم موي متوسط براي ايجاد طرح هاي بزرگ استفاده كنيد.
سعي كنيد از رنگ تخته سياه براي ساخت ليواني استفاده كنيد كه بتوانيد مستقيماً روي آن پيام بنويسيد.
از رنگ براق براي طرح هاي درخشان استفاده كنيد.

6-طرح بافت دار روي ليوان
اگر مي خواهيد طرحي بافت دار ايجاد كنيد، از كرم اچينگ شيشه استفاده كنيد. ابتدا طرحي را روي ليوان چسب بزنيد يا شابلون كنيد. چند قطره از كرم اچينگ را در يك كاسه يا فنجان كوچك بريزيد و برس رنگ خود را در كرم اچ آغشته كنيد. مقدار زيادي از كرم را روي آثار هنري خود يا داخل خطوط نوار يا شابلون بماليد.

اجازه دهيد كرم اچينگ به مدت 5-10 دقيقه بماند. اگر از نوار يا شابلون استفاده كرديد، بعد از 5 تا 10 دقيقه آنها را برداريد. سپس كرم اچينگ را با آب خنك بشوييد و قبل از استفاده ليوان را كاملا خشك كنيد.
كرم اچينگ در هر جايي كه آن را بماليد ظاهري شيشه اي و مات ايجاد مي كند. وقتي روي اثر هنري خود كرم اچينگ رنگ مي كنيد، هنر شما برجسته به نظر مي رسد و رنگ آميزي مه آلود دارد.

7- پخت ليوان
اگر از ليوان سراميكي استفاده مي كنيد، ليوان خود را در دماي 350 درجه فارنهايت (177 درجه سانتيگراد) به مدت 20 دقيقه بپزيد. اگر از نشانگرهاي رنگ روغني يا رنگ اكريليك روي ليوان خود استفاده مي كنيد، بهتر است آن را در فر بپزيد تا رنگ آن جا بيفتد. به سادگي ليوان خود را روي يك ورقه پخت قرار دهيد و پس از گرم شدن ورقه آن را در وسط فر قرار دهيد.

يك تايمر را براي 20 دقيقه تنظيم كنيد، سپس ليوان خود را با استفاده از دستكش فر از فر خارج كنيد. طرح هاي شما قابل شستشو در ماشين ظرفشويي نخواهند بود و بايد ليوان هاي خود را با دست بشوييد.
حتما قبل از دست زدن به ليوان خود اجازه دهيد كاملا خنك شود.

 

چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاين:

چاپ ليوان . چاپ تيشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ كوسن . چاپ ساعت . چاپ كريستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 
ساخت انواع مهر ژلاتيني، چندرنگ، برنجي، دسته اتومات، طراحي و چاپ انواع بنر، كارت ويزيت، تراكت، كاتالوگ، بروشور و… و تايپ و ترجمه تخصصي متون 
و… را با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت براي شما عزيزان فراهم آورده است. ميتوانيد سفارشات آنلاين خود را براي ما ارسال نموده تا درب منزل تحويل بگيريد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/3/9 ساعت: ۱۸ توسط:elhammadadi :